Valberedning

Valberedningens uppgift är att föreslå lämpliga kandidater till Skidtränaren 1:s styrelse. Valet av styrelseledamöter sker sedan av föreningens medlemmar vid årsstämman.

Inför varje föreningsstämma konstateras vilka styrelseledamöter som är i tur att avgå och vilket kompetensbehov som behöver fyllas på. Valberedningen gör en årlig "inventering" av föreningens medlemmar för att kunna föreslå lämpliga styrelseledamöter. Syftet är att dra nytta av de olika kompetenser och erfarenheter som finns i föreningen.

Vi vill därför gärna veta vad du kan och vill bidra med för att på ett bra sätt förvalta den gemensamma investering vi gjort i Skidtränaren 1. Det är en stor fördel om vi ges möjlighet att kontakta dig på enklast möjliga sätt och samtidigt på ett sätt som passar dig. Vår strävan är också att insamlad medlemsinformation ska kunna överlämnas till kommande valberedningar så att du inte behöver störas med upprepade frågor.

Valberedningen/styrelsen vill givetvis gärna träffa de föreningsmedlemmar som anmäler intresse för styrelsearbete eller som vill engagera sig på annat sätt. Det är viktigt att komma ihåg att vi som medlemmar i Skidtränaren 1 är en del av föreningen och har nytta av en välskött förening. Därmed har vi alla också en viss skyldighet att bidra till föreningens arbete. Har du några frågor eller vill meddela ditt, eller någon annans, intresse så är du välkommen att kontakta någon i styrelsen.